KVKK Şikayeti Nasıl Yapılır?

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 13’üncü maddesinin (1) numaralı ve 14’üncü maddesinin (2) numaralı fıkrası gereğince ilgili kişilerin Kanun kapsamındaki talepleri ile ilgili olarak Kuruma şikayet yoluna başvurulmadan önce veri sorumlusuna başvuru yolunun tüketilmesi yasal bir zorunluluktur. Veri sorumlusuna başvuru yolu tüketilmeden Kuruma intikal eden şikayetler incelemeye alınmamaktadır. Veri sorumlusu tarafından başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya 30 gün içinde başvuruya cevap verilmemesi hallerinde, veri sorumlusunun cevabı öğrenildiği tarihten itibaren 30 ve her halde başvuru tarihinden itibaren 60 gün içinde Kurula şikayette bulunulabilir.
Bu kapsamda, yasal sürelere itibar edilmeden yapılan şikayet başvurusu Kurum tarafından değerlendirmeye alınmayacaktır.
Şikayet konuları:
  • Kişisel verilerin hukuka aykırı kullanılması
  • Kişisel verilere erişim talebinin engellenmesi
  • Hizmetin açık rıza şartına bağlanması
  • Aydınlatma yükümlüğünün yerine getirilmemesi
  • Veri güvenliğinin sağlanmaması
  • Diğer



Başvuru linki:
sikayet.kvkk.gov.tr



https://sikayet.kvkk.gov.tr/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KVKK İç Denetim Soru Listesi

Kişisel Veri Envanteri Örneği

KVKK - Kapı Girişinde Açık Rıza Almak