KVKK Şikayeti Nasıl Yapılır?
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması
Kanunu’nun 13’üncü maddesinin (1) numaralı ve 14’üncü maddesinin (2) numaralı
fıkrası gereğince ilgili kişilerin Kanun kapsamındaki talepleri ile ilgili
olarak Kuruma şikayet yoluna başvurulmadan önce veri sorumlusuna başvuru
yolunun tüketilmesi yasal bir zorunluluktur. Veri sorumlusuna başvuru yolu
tüketilmeden Kuruma intikal eden şikayetler incelemeye alınmamaktadır. Veri
sorumlusu tarafından başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz
bulunması veya 30 gün içinde başvuruya cevap verilmemesi hallerinde, veri
sorumlusunun cevabı öğrenildiği tarihten itibaren 30 ve her halde başvuru
tarihinden itibaren 60 gün içinde Kurula şikayette bulunulabilir.
Bu kapsamda, yasal sürelere itibar edilmeden
yapılan şikayet başvurusu Kurum tarafından değerlendirmeye alınmayacaktır.
Şikayet konuları:
- Kişisel verilerin hukuka aykırı kullanılması
- Kişisel verilere erişim talebinin engellenmesi
- Hizmetin açık rıza şartına bağlanması
- Aydınlatma yükümlüğünün yerine getirilmemesi
- Veri güvenliğinin sağlanmaması
- …
- Diğer
Başvuru linki:
sikayet.kvkk.gov.tr
https://sikayet.kvkk.gov.tr/
Yorumlar
Yorum Gönder